وبلاگ سئو و دیجیتال مارکتینگ | بلاگ

وبلاگ سئو و دیجیتال مارکتینگ

ساخت وبلاگ
تصمیم گیری بین ssr و csr

اکنون که درباره نحوه تفسیر Googlebot جاوا اسکریپت بیشتر می دانید ، اجازه دهید برخی از روش های اصلی ارائه را بررسی کنیم. به عنوان یک یادآوری ، رندر عمل تعبیر کد در صفحه برای نمایش وب سایت شما است.

در این فصل به اقداماتی که باید انجام دهید در صورتی که قبلاً ایجاد کرده اید یا می خواهید با استفاده از یک چارچوب جاوا اسکریپت با الزامات بازاریابی SEO ، ایجاد کنید ، متمرکز شده است. اگر اینگونه نباشد ، پیشنهاد می کنم وب سایت های کاربرپسند را در HTML / CSS کدگذاری کنید!

اگر در اینترنت جستجو کنید ، تست / مطالعات و نظرات متناقض زیادی راجع به فهرست بندی سایتهای کدگذاری شده در JavaScript پیدا خواهید کرد. این نوع وب سایت ها می توانند برای SEO به منابع ارجاع داده و بهینه شوند. فقط کمی کار اضافی طول می کشد.

از انتشار این دوره ، در اینجا چند گزینه وجود دارد:
csr
رندر سمت مشتری به مرورگر اجازه می دهد تا JavaScript را تولید کند تا محتوای HTML سایت شما را تولید کند. هنگامی که مرورگر درخواستی را به سرور ارسال می کند ، به جای آنکه تمام محتوای سند HTML را خود دریافت کند ، یک سند HTML ساده را با یک فایل JavaScript دریافت می کنید که به مرورگر اجازه می دهد بقیه سایت را تولید کند.

csr
 

اگر بهینه سازی SEO هدف شماست ، بهتر است از این روش خودداری کنید. آنچه را که در فصل قبل آموخته اید به یاد داشته باشید. در اینجا سه ​​دلیل وجود این رویکرد ممکن است همیشه مناسب نباشد:
خطاهای پیچیده تر در JavaScript.
Googlebot برخی API ها و ویژگی های جدید JavaScript را محدود می کند.
ارائه  منابع بیشتری می گیرد.
Googlebot یکی از تنها ربات هایی است که قادر به خزیدن و نمایه سازی محتوای تولید شده در JS است. سایر رباتها مانند Bingbot (برای موتور جستجوی بینگ) کارایی کمتری دارند یا قادر به نمایه سازی محتوای JS نیستند.
اگر می خواهید سایت خود را در چین ، روسیه یا سایر کشورهایی که از موتورهای جستجوگرهای جایگزین استفاده می کنند ، از csr خودداری کنید.
آیا هنوز می توانم سایت خود را بهینه سازی کنم اگر من قبلاً آن را با رندر سمت مشتری طراحی کرده ام و وقت کافی برای دوباره طراحی مجدد آن ندارم؟
بله، ممکن است. با این وجود ، شما باید بهترین شیوه سئو را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که مرورگرها و روبات های قدیمی تر می توانند کد شما را بخوانند.
بهترین راه حل در چنین مواردی تنظیم پیش رندر است!

توجه: csr می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد ، اما اگر سایت شما به بهترین سئو نیاز داشته باشد ایده آل نیست.

ارائه سرور جانبی
ارائه سمت سرور (SRR) روشی استاندارد برای فعالیت وب سایت ها است: مرورگر درخواستی را به سرور می فرستد كه اطلاعات را پردازش می كند و درخواست HTTP حاوی HTML كامل را به مرورگر ارسال می كند ، و سپس آن را ارسال می كند.
در هنگام کدگذاری در React ، Angular یا Vue می توانید برنامه جاوا اسکریپت خود را با SRR طراحی کنید.
این دو مزیت اصلی دارد:
افزایش درک شده از عملکرد: محتوا آماده نمایش است ، بنابراین صفحه با سرعت بیشتری نمایش می یابد.
نمایه سازی سئو بهبود یافته
اما معایبی نیز وجود دارد:
صفحه سریعتر نمایش داده می شود ، اما تا زمانی که منابع جاوا اسکریپت به درستی بارگیری نشود ، کاربر قادر به تعامل با آن نخواهد بود.
توسعه با SSR طولانی تر و پیچیده تر است.

niversal یا Isomorphic JavaScript: به این معنی است که جاوا اسکریپت که شما کدگذاری می کنید در سمت مشتری و سمت سرور کار خواهد کرد. اگر SPA را کد می کنید و می خواهید آن را به صورت سرور تهیه کنید ، در JavaScript جهانی کد کنید.
اگر سایت خود را در Vue.js در حال توسعه هستید و می خواهید SSR را راه اندازی کنید ، در اینجا یک راهنما است.
راه حل متناسب با وب سایت خود را انتخاب کنید
بیایید دو سناریو و راه حل های مربوطه را یادآوری کنیم:
اگر وب سایت شما قبلاً کدگذاری شده و برای رندر سمت سرور طراحی نشده است ، باید از پیش رندر استفاده کنید.
اگر سایت خود را از ابتدا می سازید ، بهتر است آن را در Universal JavaScript یا با SSR ایجاد کنید. برای Vue.js می توانید از Nuxt استفاده کرده و به راهنمای فوق مراجعه کنید. به گفته این ، مهارت های لازم برای توسعه این موارد پیچیده تر است و نیاز به تخصص بیشتری دارد.
مهمتر از همه ، ROI خود را در خاطر داشته باشید: هدف این است که زمان و منابع مورد نیاز برای رشد سایت خود را با تجربه و رده های پایین کاربران خود تعادل برقرار کنید.
به یاد داشته باشید ، هیچ یک از این تکنیک ها مؤثر نیستند ، مگر اینکه شما همچنین بهترین سئو های ارائه شده در فصل 1 را دنبال کنید!
بیایید حساب کنیم!
دو نوع رندر وجود دارد: سمت مشتری (CSR) و سمت سرور (SSR).
بهتر است در صورت امکان از SSR برای SEO استفاده کنید.
همچنین می توانید تنظیم کنید که پیش نمایش ارائه دهید.
اکنون که شما نحوه بهینه سازی برنامه وب خود را مشاهده کرده اید ، بیایید ببینیم چگونه رندر را به درستی آزمایش کنیم!

برای مطالعه بیشتر مقالات حوزه سئو با http://seomaster.niloblog.com همراه باشید.

مطالعه بیشتر:

بهترین سیستم های ایمیل مارکتینگ

چك ليست قدم به قدم سئو تكنيكال

چگونه جستجوی صوتی می تواند بر سئو سایت شما در سال 2020 تاثیر بگذارد؟

تأثیر شبکه های تحویل محتوا (CDN) بر سئو سایت شما

وبلاگ سئو و دیجیتال مارکتینگ...
ما را در سایت وبلاگ سئو و دیجیتال مارکتینگ دنبال می کنید

نویسنده : احمد رضا بازدید : 373 تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت: 20:11